tiistai 1. huhtikuuta 2014

Se fiilis kun juoksu kulkee :)

Moikka!

Alkuviikko on ollut mukavan liikunnallinen :). Eilen olin Hathajoogassa ja ennen sitä hölköttelin hetken matolla ja lämmittelin ennen tuntia. Oli kyllä loistava päätös mennä joogaan, koska sunnuntain lenkistä oli jalat aika väsyneen oloiset ja sain paikkoja avattua. Tehtiinkin paljon venytyksiä just jaloille! Olin päättänyt, että tällä viikolla ei jää lihaskunto tekemättä ja olin suunnitellut salipäivää keskiviikolle. Aloin siinä sit kuitenkin miettimään, että olis ehkä ihan hyvä pitää ihan kunnon lepopäiväkin tässä viikolla eikä yrittää perjantaille asti mennä, jolloin putki olis ollu su-to ja sit 1 lepopv pe ja la taas lenkille. Todennäkösyys sille, että lenkki enää lauantaina kulkis tollasen viikon jälkeen on aika pieni...

Päätin sitten jäädä tekemään salitreenin, kun kerta Elixiassa jo olin ja oli hyvä fiilis ja kroppa lämmin. Tein saliohjelman pikkasen sovellettuna. Jätin ekasta liikeparista kyykyt + pystypunnerrksen pois ja tein sen tilalla sitten taljassa köydellä ojentajia. Tarkotus oli siis tehdä jalat vähän iisimmin, koska en ollu aikoihin tehny tota settiä, joten jalat olis muuten ollu tänään ihan tukossa. Mulla on kuitenkin sellaset kahvakuulaliikkeet ohjelmassa, että ei ne jalatkaan ihan ilman duunia jääneet ;). Tänään kyllä yläkropassa tuntuukin, että on treenattu... :). Ja onneks en jättänyt treeniä huomiseen, koska huomisesta tulikin työpäivä!

Tiistaisin mulla on yleensä treenitreffit, mutta tällä viikolla juoksinkin yksin, joten päätin hyödyntää vapaan aamupäivän ja juosta lenkin jo pois alta. Tykkään muutenkin juosta aamupäivällä. Tänään juoksin siis taas reilun kympin. Juoksu kulki tosi hyvin, vaikka vähän pelkäsin, ettei tossu nouse. Koko lenkkiin meni 1h 3min ja kympin kohdalla olin 1.01.15. Tossa matkalla jouduin jokusen kerran pysähtymään liikennevaloihin. Kyllä se kymppi tuntiin varmaan menis, kun olis vaan tyhjä baana jota painaa menemään. ;)

Matkalla kyllä taas mäet vähän kiroilutti, mutta kyllä ne sitten HCR:llä palkitaan, kun en toivottavasti siihen pitkään mäkiosuuteen hyydy, kun niitä on juossut monta kertaa viikossa. :)

On muuten oikeesti tosi siistiä huomata miten kehittyy juoksijana! En malttais odottaa, että pääsen juoksemaan noita 17 km lenkkejä kisavauhdilla (joka mulla on siis ohjelman mukaan sellasta 6.30/km luokkaa. Ja nähdä siis, että pystynkö tollasta vauhtia edes pitämään noin kauan! Sen aika onkin sitten ens viikon sunnuntaina. Voisinhan mä niitä nytkin toki juosta, mutta mä nyt teen niinku toi ohjelma sanoo ja juoksen ensin näitä nopeempia kymppejä.:)

Olen tässä myös pohtinut, että pitäskö tehdä taas joku haaste? Löysin esim yhden vatsa-ja kyykkyhaasteen yhdistelmän. Vois toimia :). Noissa haasteissa on se hyvä, että tulee ainakin tehtyä edes jotain lihaskuntoa!
Haasteita löytyy paljon täältä

Niin joo, tänään myös mittasin mittanauhalla ja huomasin, että vaikka paino jumittaa, niin senttejä on kadonnut kropasta ihan kivasti! Ihanaa, kun tulee tuloksia!

Hauskaa viikonjatkoa :)

Aurinkokin paistoi lenkillä ;)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiva, kun kommentoit :)